Regulamin współpracy dietetycznej

Definicje

  1. Dietetyk – mgr Julia Niedbałowska Dietetyk Kliniczny, adres: ul.Zarzyckiego 23/25, 33-100 Tarnów, tel:. +48666725856, NIP: 9930709602 , REGON: 542127407

  2. Pacjent – każda osoba, która ukończyła 18. rok życia i zamawia lub zamówiła usługę oferowaną przez Dietetyka.

  3. Usługa – każda działalność wykonana przez Dietetyka na rzecz Pacjenta wymieniona
    w zakładce Oferta na stronie Dietetyka

  4. Materiały – wszystkie pliki i dokumenty, które Dietetyk przekazuje Pacjentowi w trakcie współpracy.

Informacje ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Usług dietetycznych świadczonych przez Dietetyka.

  2. Dietetyk oświadcza, że posiada odpowiednie wykształcenie oraz niezbędne kompetencje, które pozwalają mu świadczyć ww. Usługi.

  3. Każdy Pacjent korzystający z usług dietetycznych oświadcza, że zapoznał się i akceptuje postanawiania niniejszego regulaminu. Jeżeli pacjent nie zgadza się z którymś podpunktów dotyczących współpracy, wymagane jest poinformowanie o tym Dietetyka poprzez e-mail.

Zakres usług

W zakres Usług oferowanych przez Dietetyka wchodzą następujące elementy:

    1. konsultacja wstępna bez jadłospisu

    2. konsultacja wstępna z jadłospisem

    3. konsultacja kontrolna

    4. pakiet współpracy 1 miesiąc bez jadłospisu

    5. pakiet współpracy 1 miesiąc z jadłospisem

    6. pakiet współpracy 2 miesiące bez jadłospisu

    7. pakiet współpracy 2 miesiące bez jadłospisu

Forma zakupu Usługi

  1. Pacjent przed wyborem Usługi może skontaktować się z dietetykiem poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie Dietetyka, aby indywidualnie ustalić najlepszą odpowiadającą Pacjentowi opcję Usługi.

  2. Dietetyk odpowiada Pacjentowi na podany adres mailowy w ciągu 48 godzin od otrzymania zapytania poprzez formularz kontaktowy (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy).

  1. Pacjent wybiera Usługę i dokonuje jej zakupu za pośrednictwem kalendarza Zencal – systemu rezerwacji terminu konsultacji, który jest udostępniony klientowi na stronie internetowej Dietetyka

  2. W celu rezerwacji wizyty Pacjent ma obowiązek podać swoje dane oraz dokonać wpłaty przy pomocy operatora płatności Przelewy 24.

  3. Po dokonaniu i zweryfikowaniu płatności Pacjent otrzymuje na podanego e-maila link do spotkania, w który należy wejść w dzień i godzinę umówionego spotkania.

  4. Podanie nieaktualnych lub nieprawdziwych danych Pacjenta może uniemożliwić realizację umowy. W przypadku omyłkowego błędnego podania danych osobowych, Pacjent jest zobowiązany do natychmiastowego poinformowania Dietetyka o takim zdarzeniu i wskazania prawidłowych danych na adres e-mail Dietetyka

  5. Dietetyk jest zobowiązany wystawić rachunek za Usługę tylko na prośbę Pacjenta.

  6. Zamówienia można składać 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę

  7. Warunkiem zakupu Usługi obok wskazanych powyżej kroków jest również akceptacja niniejszych warunków Regulaminu i Polityki prywatności Dietetyka

  8. Umowę uważa się za zawartą w chwili przyjęcia zamówienia terminu Usługi przez Dietetyka. Następuje ono w formie przesłania wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie opłaty przez system rejestracji spotkań Zencal.

Procedura składania i rozpatrywania reklamacji

  1. Pacjentowi przysługuje uprawnienie do skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym między innymi uprawnienie do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy lub powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów w celu uzyskania pomocy w sprawie zawartej z Dietetykiem umowy.

  2. Reklamacje można składać do 14 dni od rozpoczęcia współpracy (dzień rozpoczęcia współpracy to ten, w którym Pacjent otrzymuje od Dietetyka wszystkie pliki i informacje
    w mailu po spotkaniu online), poprzez formularz kontaktowy na stronie, w formie pisemnej na mail julianiedbałowska@gmail.com lub pisemnie na adres Dietetyka: ul. Zarzyckiego 23/25, 33-100 Tarnów.

  3. Reklamacja powinna zawierać szczegółowo opisany problem stanowiący podstawę reklamacji, wskazanie nieprawidłowości oraz daty ich wystąpienia, oczekiwane rozwiązanie problemu, datę zawarcia umowy oraz dane osobowe i kontaktowe Pacjenta (Imię, Nazwisko, numer zamówienia oraz adres e-mail).

  4. Po otrzymaniu maila z reklamacją przez Dietetyka Pacjent zostanie powiadomiony wiadomością e-mail o dalszych krokach podejmowanych w celu jej rozpatrzenia.

  5. Do 14 dni od otrzymania reklamacji Dietetyk zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji poprzez wysłanie Pacjentowi pisemnej odpowiedzi zawierającej uzasadnienie faktyczne
    i prawne podjętej decyzji na adres e-mail podany przez Pacjenta w złożonej reklamacji. Pacjent może żądać wysłania rozpatrzenia reklamacji pisemnie listem poleconym na adres wskazany w reklamacji.

  6. Jeżeli informacje lub dane Pacjenta zawarte w reklamacji uniemożliwiają rozpatrzenie reklamacji, Dietetyk zwróci się do Pacjenta w celu wyjaśnienia wątpliwości, dostarczenia prawidłowych informacji lub danych niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji.

  7. Jeżeli Dietetyk nie udzieli żadnej odpowiedzi na reklamację na zasadach opisanych powyżej, uznaje się taką sprawę za rozpatrzoną pomyślnie.

  8. Dietetyk może uznać reklamację i zaproponować wymianę usługi, zwrot pieniędzy lub inne rozwiązanie; albo odrzucić reklamację, podając uzasadnienie.

  9. W przypadku problemów z rozpatrzeniem reklamacji, konsument może skontaktować się
    z Rzecznikiem Konsumentów lub skorzystać z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów. Szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń dostępne są na stronie internetowej pod adresem https://uokik.gov.pl 

Zasady konsultacji wstępnej

  1. Konsultacja dietetyczna jest przeprowadzana w formie rozmowy wideo przez platformę Google Meet.

  2. Termin konsultacji jest wybierany przez Pacjenta z dostępnych terminów w kalendarzu Dietetyka zamieszczonym na jego stronie internetowej.

  3. Możliwe jest obustronne odwołanie konsultacji, w miarę możliwości z wyprzedzeniem co najmniej 24 godzin i przesunięcie spotkania na inny termin.

  4. Rozmowa trwa około 50 minut, jednak czas trwania może zostać skrócony lub wydłużony
    w zależności od potrzeb Pacjenta.

  5. W zakres konsultacji wchodzi: analiza obecnego sposobu odżywiania i stylu życia, analiza stanu zdrowia, ustalenie głównego celu współpracy oraz wyliczenie zapotrzebowania energetycznego, indywidualne zalecenia żywieniowe.

  6. W ciągu 24 godzin od zakończenia rozmowy Dietetyk przesyła Pacjentowi na adres mailowy podsumowanie konsultacji w formie pdf.

Konsultacja kontrolna

  1. Konsultacje kontrolne mogą spełniać rolę motywatora, kontroli postępów, ale również dają możliwość regularnego uzyskiwania odpowiedzi na pytania.

  2. Konsultacja kontrolna może być traktowana jako konsultacja kontrolna jeśli pacjent ma ułożone zalecenia dietetyczne lub może służyć jako konsultacja, na której udzielone zostaną odpowiedzi na nurtujące pytania.

  3. Konsultacja kontrolna może trwać do 50 minut, odbywa się przez platformę Google Meet.

  4. Konsultacja kontrolna odbywa się zazwyczaj po 2 tygodniach od rozpoczęcia stosowania zaleceń dietetycznych lub jadłospisu lub w zależności od indywidualnych potrzeb pacjenta.

Zasady współpracy 1 i 2 – miesięcznej

  1. W zakres współpracy 1-miesięcznej bez jadłospisu wchodzi: 2x konsultacja online, dzienniczek żywieniowy w formie pdf, interpretacja badań laboratoryjnych, indywidualne zalecenia żywieniowe, ewentualne zalecenia dalszej diagnostyki i suplementacji, stały kontakt mailowy z Dietetykiem.

  2. W zakres współpracy 1-miesięcznej z jadłospisem wchodzi: 2x konsultacja online, 1x 7-dniowy jadłospis w formie pdf, interpretacja badań laboratoryjnych, indywidualne zalecenia żywieniowe, możliwość wprowadzenia drobnych modyfikacji do jadłospisu, ewentualne zalecenia dalszej diagnostyki i suplementacji, stały kontakt mailowy z Dietetykiem.

  3. W zakres współpracy 2-miesięcznej bez jadłospisu wchodzi: 4x konsultacja online, dzienniczek żywieniowy w formie pdf, interpretacja badań laboratoryjnych, indywidualne zalecenia żywieniowe, ewentualne zalecenia dalszej diagnostyki i suplementacji, stały kontakt mailowy z Dietetykiem.

  4. W zakres współpracy 1-miesięcznej z jadłospisem wchodzi: 2x konsultacja online, 1x 7-dniowy jadłospis w formie pdf, interpretacja badań laboratoryjnych, indywidualne zalecenia żywieniowe, możliwość wprowadzenia drobnych modyfikacji do jadłospisu, ewentualne zalecenia dalszej diagnostyki i suplementacji, stały kontakt mailowy z Dietetykiem.

  5. Konsultacja odbywa się tak samo jak w punkcie Zasady konsultacji wstępnej.

  6. Dla pakietów z jadłospisem: jadłospis zostaje przygotowany przez Dietetyka na podstawie informacji zebranych na konsultacji i wypełnionej przez Pacjenta ankiety.

  7. Dietetyk przesyła Pacjentowi Materiały (jadłospis/dzienniczek żywieniowy, zalecenia) w ciągu 7 dni roboczych od odbycia konsultacji.

  8. Miesiąc współpracy rozpoczyna się w dniu wysłania do pacjenta wszystkich materiałów przez Dietetyka i kończy po 30 dniach (w przypadku współpracy miesięcznej) lub po 60 dniach (w przypadku współpracy 3-miesięcznej) od tej daty.

  9. Jeżeli Pacjent chce przedłużyć współpracę i wykupić kolejny pakiet Usług, powinien poinformować Dietetyka o takiej decyzji nie później niż 2 tygodnie przed upływem danego miesiąca współpracy, tak aby umożliwić dietetykowi dostarczenie kolejnych Materiałów na czas. Późniejsze zgłoszenie może wiązać się z opóźnieniem w dostarczeniu kolejnych Materiałów.

  10. W przypadku współpracy 2-miesięcznej Dietetyk dostarcza Pacjentowi kolejny jadłospis na minimum 3 dni przed końcem aktualnego.

  11. Współpraca może zostać zawieszona przez Pacjenta w uzasadnionych przypadkach na maksymalnie 7 dni. W przypadku chęci zawieszenia obowiązuje zgłoszenie tej informacji Dietetykowi przed zawieszeniem.

  12. W ramach współpracy jest możliwy kontakt mailowy pod adresem: julianiedbalowska@gmail.com. Dietetyk zobowiązuje się odpisywać w ciągu 48 godzin (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy).

  13. Jeśli w ciągu 3 dni Pacjent nie otrzyma odpowiedzi proszony jest o ponowny kontakt.

  14. Dietetyk zastrzega sobie prawo do nieodpowiadania na wiadomości w trakcie urlopu lub zwolnienia chorobowego. O takiej sytuacji Dietetyk jest zobowiązany poinformować Pacjenta drogą mailową ze stosownym wyprzedzeniem, lub w sytuacji losowej – w dniu zdarzenia.

  15. W przypadku braku odpowiedzi ze strony Pacjenta, Dietetyk będzie podejmował maksymalnie 2 próby kontaktu przed zakończeniem współpracy.

Zasady jadłospisu indywidualnego

  1. Przed ułożeniem pierwszego jadłospisu wymagane jest odbycie Konsultacji wstępnej.

  2. Konsultacja odbywa się tak jak w punkcie Zasady konsultacji wstępnej.

  3. Jadłospis zostaje przygotowany przez Dietetyka na podstawie informacji zebranych podczas konsultacji oraz ankiety wypełnionej przez Pacjenta przed spotkaniem.

  4. Dietetyk przesyła Pacjentowi jadłospis w formie pdf w ciągu 7 dni roboczych od odbycia konsultacji.

  5. Kolejne jadłospisy mogą być układane bez konsultacji wstępnej.

  6. W przypadku, gdy któryś przepisów z diety nie będzie smakował lub będzie trudność
    z jego przygotowaniem, należy zgłosić ten fakt Dietetykowi w jednej wiadomości

     

  7. Wszystkie nieodpłatne zmiany w jadłospisach zostaną wykonane do 7 dni roboczych
    od otrzymania wiadomości.

Wymogi techniczne

  1. Do korzystania z systemu umawiania spotkań Zencal, oraz możliwości uczestniczenia
    w spotkaniu na platformie Google Meet, a także zawarcia umowy niezbędne są:

    1. komputer lub inne urządzenie elektroniczne, w tym mobilne, wyposażone w aktualną wersję systemu operacyjnego;

    2. niezakłócony dostęp do sieci Internet i aktywnego połączenia z siecią Internet umożliwiającą obustronną komunikację przez protokół HTTPS;

    3. prawidłowo zainstalowana i skonfigurowana aktualna wersja przeglądarki internetowej obsługująca pliki typu cookies oraz JaVaScript (np. Google Chrome, Opera, Microsof Edge, Mozilla Firefox, Safari),

    4. włączona obsługa niezbędnych plików cookies oraz włączona obsługa JavaScript

    5. skonfigurowane i aktywne konto e-mail,

    6. ponadto, w przypadku załączników poczty elektronicznej, a także treści cyfrowych – oprogramowanie komputerowe obsługujące pliki danego rodzaju, w szczególności: pdf., doc., docx., jpg.;

    7. ponadto mikrofon i kamera skonfigurowane z urządzeniem, komunikator internetowy Google Meet (posiadanie działającego konta Google) w aktualnej na dzień korzystania z usług wersji.

  1. Zakresem Umowy nie jest dostarczenie przez Dietetyka urządzeń, ani oprogramowań wskazanych w powyższym ustępie.

  2. Korzystanie z Usług cyfrowych i Usług Elektronicznych, z uwagi na transmisję danych za pośrednictwem publicznej sieci Internet, wiąże się z zagrożeniem polegającym na ingerencji nieupoważnionych osób trzecich w dane przesyłane między Dietetykiem a Pacjentem. Dietetyk ze swojej strony zapewnia środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności służące zapobieganiu pozyskiwania, modyfikacji lub zniekształcenia danych osobowych i informacji przez Klientów oraz przez nieuprawnione osoby trzecie.

Prawa i obowiązki Dietetyka

  1. Dietetyk zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań do tego, aby wypracowane rozwiązania
    i przesłane Materiały były jak najlepiej dostosowane do potrzeb i możliwości Pacjenta.

  2. Dietetyk zobowiązuje się do przygotowania diety z dbałością o zdrowie Pacjenta, według indywidualnej interpretacji stanu zdrowia, wyników badań, a także w oparciu o profesjonalną wiedzę i doświadczenie.

  3. Dietetyk zobowiązuje się do zachowania tajemnicy wszystkich powierzonych mu przez Pacjenta informacji.

  4. Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za niedostosowanie Materiałów do informacji, które zostały przed nim zatajone.

  5. W przypadku udzielenia przez Pacjenta niepełnej lub nieprawdziwej informacji dotyczącej jego stanu zdrowia, a także niepoinformowania o zmianie stanu zdrowia, Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za następstwa stosowania przez Pacjenta ułożonej diety.

  6. Dietetyk nie daje gwarancji, że przedstawione w Materiałach cele zostają osiągnięte, z uwagi na złożoność ciała ludzkiego i czynników środowiskowych mających wpływ na efekt porad dietetycznych.

  7. Dietetyk odpisuje na wiadomości e-mail od poniedziałku do piątku.

  8. Dietetyk nie odpowiada na wiadomości w soboty, niedzielę i święta.

  9. Dietetyk ma prawo zerwać współprace z pacjentem, jeśli pacjent nie chce stosować się do zaleceń oraz w przypadku braku kontaktu ze strony pacjenta (brak raportów, odpisywania na wiadomości), przez okres dłuższy niż 3 tygodnie.

Prawa i obowiązki Pacjenta

  1. Pacjent w trakcie korzystania z usług Dietetyka zobowiązany jest podawać Dietetykowi wyłącznie prawdziwe dane oraz każdorazowo informować Dietetyka o ich zmianach.

  2. Pacjent wyraża zgodę na terapię dietetyczną i zobowiązuje się stosować ułożoną przez Dietetyka dietę lub stosować dzienniczek żywieniowy z indywidualnym planem postępowania oraz zdaje sobie sprawę z tego, że pożądane efekty zależą głównie od tego, czy stosuje się do zaleceń dietetycznych.

  3. Pacjent powinien rozpocząć stosowanie się do zaleceń dietetycznych i jadłospisu w ciągu tygodnia od przesłania przez Dietetyka wszystkich potrzebnych materiałów

  4. Po zapoznaniu się z jadłospisem możliwość modyfikacji przepisów lub użytych produktów jest możliwa do maksymalnie 14 dni od daty rozpoczęcia diety.

  5. Pacjent ma obowiązek informować o wszelkich problemach zdrowotnych pojawiających się
    w trakcie stosowania się do zaleceń.

  6. Pacjent przyjmuje do wiadomości, że usługi świadczone przez Dietetyka nie dają gwarancji odniesienia skutku oczekiwanego przez Pacjenta, z uwagi na złożoność ciała ludzkiego
    i czynników środowiskowych mających wpływ na efekt porad dietetycznych.

Postanowienia końcowe

  1. Konsultacje dokonywane przez Dietetyka mają charakter informacyjny i nie zastępują porady lekarskiej. Pacjent, stosując się do nich bierze odpowiedzialność za swoje działania i stan zdrowia.

  2. Każda Usługa i Materiały są przygotowywane indywidualnie dla konkretnego Pacjenta. Zabronione jest rozpowszechnianie ich, kopiowanie, odsprzedawanie, udostępnianie publiczne lub indywidualne bez pisemnej zgody Dietetyka.

  3. Pacjent ma prawo do pobierania, drukowania i przetwarzania Materiałów na własny użytek, pod warunkiem nienaruszania praw autorskich.

  4. Ułożony jadłospis nie podlega zwrotowi.